.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
املش شهر ییلاقات مطبوع و کوهپایه‌ای گیلان

املش در منطقه‌ کوهپایه‌ای و در کنار ارتفاعات سرسبز و ییلاقات بسیار مطبوع قرار دارد و از جاذبه‌های گردشگری گیلان است.


به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس املش در فاصله 75 کیلومتری این شهر قرار دارد و به دلیل کوهپایه‌ای بودن و وجود ییلاقات بسیار مطبوع دارای ویژگی‌های خاصی است.

مردم املش عمدتا در بخش کشاورزی فعالیت دارند و محصولات عمده شامل برنج، چای، گندم، فندق، مرکبات، گیاهان دارویی، فرآورده‌های دامی، عسل، ابریشم و... است.

عرضه محصولات املش در سه‌شنبه بازار انجام می‌شود و سه‌شنبه بازار املش نمونه کاملی از بازارهای سنتی گیلان است که مردم این منطقه با حضور گسترده رونق خاصی به آن می‌بخشند.

جاذبه‌های گردشگری املش شامل گلستان‌سرای رانکوه، چشمه آب معدنی لوزان، یخچال طبیعی، تالاب زربیجار، پارک‌های قدیمی، گلستان، آبی بیجار، دهکده ییلاقی خصیل‌دشت و... است.

املش دارای جاذبه‌های تاریخی شامل برج تاریخی میل‌امام با ارتفاع 7 متر، خانه‌های قدیمی خاندان صوفی، قلعه شاه‌نشین، پل خشتی، غاز تلابن و... است.

جاذبه‌های زیارتی املش نیز شامل بقاع متبرکه آقا سید ابراهیم و سید اسماعیل از نوادگان امام موسی کاظم (ع) بقاع چهار تن از سلاطین کیایی و بقعه امامزاده سر تربت است.

منطقه کوهستانی جنگلی هلو دشت و خصیل‌دشت نیز از مناطق نمونه گردشگری املش محسوب می‌شوند و صنایع دستی این شهر البسه محلی، چلنگری و سفالگری است.

مناطق جلگه‌ای و کوهپایه‌ای املش دارای آب و هوای معتدل خزری و مناطق کوهستانی نیز دارای زمستان‌های سرد و پوشیده از برف و یخ‌بندان و تابستان‌های خنک و ملایم است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 25 اسفند 1390
حدقل دوتا عکس میزاشتین

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.452 seconds.